Lunteren

+31 318 565653 smps@smps-mp.com

Mentoraat 2016-2017

Looptijd: Oktober 2016 – Juni 2017

Deelnemers: Annelies Barendrecht, Hanneke ten Boske, Erik van den Elsen, Jaap Karsten, Angélique van Kesteren, Marc Peterse, Jan van Roekel, Ina Verschuur en Hans Willemsen

Het externe mentoraat onder leiding van Diana Bokje

Na de zomervakantie, om precies te zijn op 12 oktober, start het externe mentoraat.

We hadden het al eerder aangekondigd en op de laatste clubavond nader toegelicht. Op dit moment hebben zich 9 mensen aangemeld, sommigen nog met een slagje om de arm.
Je kunt je nog aanmelden. Het maximum aantal deelnemers is 12. Mail je aanmelding naar: Hans Brongers

Informatie
Diana is een ervaren Bondsmentor. Zij is lange tijd hoofdredacteur geweest van het blad Fotografie en heeft een schat aan fotokennis en -ervaring. Ze is bovenal erg enthousiast, benaderbaar en open.
Website: Diana Bokje

De opzet van het mentoraat is globaal als volgt:
Ieder die mee doet werkt gedurende het mentoraat aan een liefst zelfgekozen onderwerp of thema. Bij de eerste bijeenkomst is het vertrekpunt jouw eigen werk, waaraan de mentor kan zien wat je interesse is en hoe jij tot nu toe fotografeert. Tussen de vijf bijeenkomsten zitten 6 tot 8 weken, waarin je fotografeert voor je onderwerp/thema. Bij iedere bijeenkomst neem je dan werk mee dat besproken wordt (prints minimaal 10 x 15 cm). De mentor begeleidt jouw project o.a. door fotografen te noemen waar je wat aan zou kunnen hebben, gezien jouw keuze voor onderwerp/thema en door steeds richtinggevend te bespreken.

Er zijn data gepland op de woensdagavonden tussen onze clubavonden in:
2016: 12 oktober en 14 december
2017: 8 februari, 12 april en 15 14 juni
De avonden beginnen om 20.00 uur, eindigen om 22.15 uur en vinden plaats in onze eigen zaal.
Natuurlijk kan het voorkomen dat je een keer niet kan. In dat geval is er altijd een digitale oplossing: opsturen van fotobestanden en digitaal commentaar en aanwijzingen terugkrijgen. Een Bondsmentor is overigens altijd beschikbaar om per email ook tussentijds te raadplegen.

Kosten
5 x zaalhuur en 5 x mentorvergoeding minus 250 euro subsidie van de Fotobond. Het bedrag wordt gedeeld door het aantal deelnemers (minimaal 8, maximaal 12). Bij 8 deelnemers is het ongeveer 70 euro, bij 12 deelnemers rond de 50 euro, dus omgerekend 10 tot 14 euro per avond.

Opgegeven tot nu toe (ik hoop dat ik niemand vergeten ben):

  1. Erik van den Elsen
  2. Ina Verschuur
  3. Annelies Barendrecht
  4. Johan Oostindien
  5. Hans Willemsen
  6. Jaap Karsten
  7. Marc Peterse
  8. Jan van Roekel (optie)
  9. Angélique van Kesteren (optie)